17 лютого 2022 року в режимі онлайн на платформі Googl Meet відбулося друге заняття обласного майстер-класу «Упровадження музейної педагогіки як інноваційної освітньої технології в навчанні та вихованні учнів на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури та в позаурочній роботі».
Керівником обласного майстер-класу є Надія Іванівна Гриценко, учитель української мови та літератури опорного навчального закладу «Вороньківський навчально-виховний комплекс «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів – дитячий садок» Вороньківської сільської ради, учитель-методист, заслужений учитель України.
На сьогодні в Україні відкриваються унікальні можливості для залучення педагогів до абсолютно нових форм пізнання інформації, які засновані на віртуальних методах комунікації. Перспективи, що надають онлайн платформи і самі інтерактивні простори музеїв набувають особливої популярності під час проведення навчальних занять у школі. Швидка трансформація форм навчання й онлайн-технологій відіграли неабияку роль у зміні підходів до розуміння місця музею в суспільстві, способу комунікації.
Надія Іванівна використала платформу онлайн-музеїв України як нову форму пізнання інформації, онлайн-комунікацію для вивчення теми з української літератури «Музейна педагогіка в контексті онлайн-навчання».
Заняття розпочалося презентацією теоретичної моделі впровадження музейної педагогіки в навчальний процес з досвіду педагога Гриценко Н.І. «Особливості та перспективи віртуальних екскурсій». З метою ефективного вивчення української літератури, педагог використала інтерактивно-педагогічний потенціал музеїв України, зокрема на порталі Малої академії наук України базу найпопулярніших віртуальних літературних музеїв України.
Учасниками майстер-класу були вчителі української мови та літератури, які презентували свої віртуальні інтерактивні виставки з теми «Література рідного краю».
Надія Іванівна зазначила, що для проведення засідання майстер-класу була здійснена попередня підготовча робота, а саме: вивчення порталів та платформ віртуальних літературних музеїв України та їх експозицій, пошуку нової форми комунікації музеїв і школи. Важливим етапом підготовчої роботи до віртуальної екскурсії «Вороньків у творах українських письменників» була участь учнів 10 класу, використання експозицій музею школи, підбір біографії письменників, їх поезій, відео пам’ятних місць села, які пов’язані з життям і творчістю письменників. У екскурсії були використані також твори, в яких майстри слова змалювали історію села, оспівали його красу. Віртуальні проекти «Життя і творчість письменників: Івана Нечуя-Левицького, Шолом-Алейхема, Миколи Карпенка, Євгена Бандуренка, місцевих поетів: Івана Григоренка, Валентини Дігтяр» представили учні (Братанова Дарина, Матвєєва Тетяна, Зенцев Ігор, Згоннік Володимир, Землянських Анна, Стрільник Ольга).
Основна частина засідання майстер-класу проходила в онлайн-режимі з мультимедійним супроводом.
Учасники розглянули питання:
- Музейна педагогіка в контексті онлайн-навчання;
- Особливості та перспективи віртуальних екскурсій.
- Презентація робіт учителів Київщини: віртуальні інтерактивні виставки з теми «Літератури рідного краю».
- Упровадження інтерактивних форм роботи музейної педагогіки під час проведення віртуальних екскурсій з української літератури.
- Перегляд фрагменту уроку-віртуальної екскурсії «Вороньків у творах українських письменників».
У заході взяли участь:
Надія Гриценко, учитель української мови та літератури «Вороньківський навчально-виховний комплекс «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів – дитячий садок», учитель-методист, заслужений учитель України;
Сергій Марченко, директор «Вороньківський навчально-виховний комплекс «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів – дитячий садок»;
Ольга Пількевич, методист відділу музейної освіти та бібліотечної справи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»;
Учителі української мови та літератури – учасники майстер-класу.
Учасники обласного майстер-класу працювали в пошуках нових форм комунікації музеїв і школи, нових інтерактивних підходів упровадження музейної педагогіки в освітній процес.
На завершення заходу педагоги отримали творче домашнє завдання: розробити фрагмент інтерактивного заняття з української мови та літератури (згідно з програмами), використавши платформу літературних музеїв України.
Учасники майстер-класу щиро подякували Н.І. Гриценко за високий рівень організації заходу та отриманий досвід.
Немає коментарів:
Дописати коментар